Vähemmän stressiä ja enemmän vaikuttavuutta pienilläkin resursseilla
Olemme seuranneet läheltä, kuinka rahoituksen muutokset ja kasvavat odotukset ovat ajaneet monet järjestöt ahtaalle. Markkinointi on usein se ensimmäinen asia, josta leikataan –vaikka juuri sen avulla tavoitetaan lisää kohderyhmiä kuten asiakkaita, sidosryhmiä, vapaaehtoisia ja rahoittajia.
Tiesitkö, että 55 % järjestöjen somessa aktivoituvista ryhtyy myös konkreettisiin toimiin – ja 59 % heistä lahjoittaa.*
Tavoita oikeat ihmiset ja kasvata tukijoukkojasi – helposti ja suunnitelmallisesti.
- 4 tunnin käytännönläheinen koulutus (livenä tai etänä)
- Räätälöity sisältö juuri teidän tarpeisiinne
- Konkreettiset työkalut somehallintaan ja sisällöntuotantoon
- Kiinteä hinta – ei piilokuluja
- Jälkiseuranta + materiaalipaketti
Tuntuuko tämä tutulta?
- Kukaan ei ehdi hoitamaan somea, mutta silti pitäisi näkyä?
- Viestintä on satunnaista, eikä kukaan oikein tiedä, mitä julkaista?
- Teette merkityksellistä työtä, mutta harva näkee työnjälkenne?
Meillä on ratkaisu, joka ei vaadi paljoa – vain tahtoa näkyä.
Katso alta somekoulutus-vaihtoehtomme!
Kaksi vaihtoehtoa
– sama hinta, sama kesto
Aloittelijoille
ota some haltuun!
- 4 tunnin käytännönläheinen koulutus (live tai etänä)
- 4 moduulia – rakennettu teidän tilanteen mukaan
- Konkreettiset työkalut, joita voitte hyödyntää heti
- Jälkiseuranta + materiaalipaketti
- Somemarkkinoinnin perusteet
- Varsinainen somekoulutus
- Sisältösuunnitelmapohja ja sen käyttöönotto.
Kokeneemmille
- 4 tunnin käytännönläheinen koulutus (live tai etänä)
- 4 moduulia – rakennettu teidän tilanteen mukaan
- Konkreettiset työkalut, joita voitte hyödyntää heti
- Jälkiseuranta + materiaalipaketti
- Mitä muutoksia eri some kanavissa on tapahtunut ja miten ne vaikuttavat järjestöjen viestintään.
- Sparraus ja analyysi – Asiantuntija käy läpi järjestön kaksi pääkanavaa ja antaa konkreettiset suositukset vaikuttavuuden parantamiseen.
- Varsinainen somekoulutus
- Käyttövalmis sisältösuunnitelmapohja.
Koulutuksen sisältö
Kohderyhmän tunnistaminen ja viestin kohdentaminen
Opit miten määritellä oma kohderyhmä konkreettisesti ja miksi se on tärkeää viestien suunnittelussa. Annamme esimerkkejä siitä, miten samaa viestiä voi muokata eri kohderyhmille – ilman, että työmäärä kasvaa.
Kuinka tehdä vaikuttavaa sisältöä rajallisilla resursseilla?
Pureudumme sisältötyyppeihin, jotka ovat helppoja tuottaa, mutta tehokkaita vaikuttavuudeltaan.
Onnistunutta viestintää myös kasvottomasti
Monen järjestön henkilöstö tai asiakkaat ei halua tai voi esiintyä kasvoillaan. Käymme läpi, kuinka onnistunutta ja luottamusta rakentavaa viestintää voi tehdä ilman henkilöbrändiä ja ns. kasvottomasti – Visuaalisuus, symbolit ja sävyt puhuvat tällöin puolestasi.
Ajanhallinnan ja sisällön aikatauluttamisen käytännöt
Opit konkreettiset mallit viestintäaikataulun rakentamiseen: kuinka usein, mitä aiheita, missä muodossa. Saat valmiin viikkopohjan ja työkalusuosituksia aikatauluttamiseen ja julkaisuautomaatioon.
Miten jaetaan vastuualueet, kerätään kuvapankkia ja hyödynnetään sitä?
Vastuiden selkeyttäminen tekee viestinnästä kevyempää: kuka kuvaa, kuka julkaisee, kuka seuraa. Opit luomaan yhteisen kuva- ja sisältöpankin, jota kuka tahansa tiimistä voi hyödyntää ajasta riippumatta.
Orgaaninen ja maksettu näkyvyys löydettävyyden näkökulmasta
Erottelu maksuttoman (orgaanisen) ja maksetun näkyvyyden välillä auttaa ymmärtämään, mihin panostaa ja milloin. Opit miten voi vahvistaa löydettävyyttä ilman mainosbudjettia – esimerkiksi hashtageilla, tunnisteilla ja sisällön jaksottamisella – ja milloin maksullinen mainonta tukee tavoitteita.
Järjestön omien verkostojen aktivointi ja suosittelumarkkinointi
Verkostot ovat järjestöjen suurin hyödyntämätön voimavara. Opit, miten omat jäsenet, vapaaehtoiset ja yhteistyökumppanit voidaan aktivoida jakamaan sisältöjä, suosittelemaan toimintaa ja kasvattamaan näkyvyyttä ilman lisäkustannuksia.
Yhteisön rakentaminen
Opitte kuinka somen kautta voidaan rakentaa yhdistyksen ja järjestön ympärille sitoutunut, osallistuva ja lojaali yhteisö.
Hyödyt somekoulutuksesta
Parantaa somenäkyvyyttä
Opitte tuottamaan kohderyhmäänne puhuttelevia postauksia ja mainoksia.
Säästää taloudellisia resursseja ja aikaa
Saatte käyttöönne helppoja ja ajankäyttöä tehostavia somehallinnan työkaluja, jotka laskevat stressitasoja.
Tukee pitkän aikavälin markkinointistrategiaa
Saatte selkeät stepit johdonmukaiseen ja vaikuttavaan someviestintään.
Auttaa saavuttamaan uusiakin kohderyhmiä ja rahoittajia sekä vahvistamaan suhteita sidosryhmiin.
Näkyvyys lisää uskottavuutta ja vaikuttavuutta.
Ota askel kohti vaikuttavampaa viestintää!
Mitä koulutuksen käyneet sanovat?
Koulutus antoi meille juuri ne käytännön työkalut, joita tarvitsimme – ilman turhaa teoriaa.”
Tämä koulutus teki someviestinnästämme suunnitelmallisempaa ja tehokkaampaa. Nyt tiedämme, mitä tehdä ja miksi.”
Varaa somekoulutus helposti lomakkeemme kautta.
Voit myös ottaa yhteyttä suoraan Janinaan!
