Olemme seuranneet läheltä, kuinka rahoituksen muutokset ja kasvavat odotukset ovat ajaneet monet järjestöt ahtaalle. Markkinointi on usein se ensimmäinen asia, josta leikataan –vaikka juuri sen avulla tavoitetaan lisää kohderyhmiä kuten asiakkaita, sidosryhmiä, vapaaehtoisia ja rahoittajia.
Tiesitkö, että 55 % järjestöjen somessa aktivoituvista ryhtyy myös konkreettisiin toimiin – ja 59 % heistä lahjoittaa.*
Tavoita oikeat ihmiset ja kasvata tukijoukkojasi – helposti ja suunnitelmallisesti.
Meillä on ratkaisu, joka ei vaadi paljoa – vain tahtoa näkyä.
Katso alta somekoulutus-vaihtoehtomme!
Opit miten määritellä oma kohderyhmä konkreettisesti ja miksi se on tärkeää viestien suunnittelussa. Annamme esimerkkejä siitä, miten samaa viestiä voi muokata eri kohderyhmille – ilman, että työmäärä kasvaa.
Pureudumme sisältötyyppeihin, jotka ovat helppoja tuottaa, mutta tehokkaita vaikuttavuudeltaan.
Monen järjestön henkilöstö tai asiakkaat ei halua tai voi esiintyä kasvoillaan. Käymme läpi, kuinka onnistunutta ja luottamusta rakentavaa viestintää voi tehdä ilman henkilöbrändiä ja ns. kasvottomasti – Visuaalisuus, symbolit ja sävyt puhuvat tällöin puolestasi.
Opit konkreettiset mallit viestintäaikataulun rakentamiseen: kuinka usein, mitä aiheita, missä muodossa. Saat valmiin viikkopohjan ja työkalusuosituksia aikatauluttamiseen ja julkaisuautomaatioon.
Vastuiden selkeyttäminen tekee viestinnästä kevyempää: kuka kuvaa, kuka julkaisee, kuka seuraa. Opit luomaan yhteisen kuva- ja sisältöpankin, jota kuka tahansa tiimistä voi hyödyntää ajasta riippumatta.
Erottelu maksuttoman (orgaanisen) ja maksetun näkyvyyden välillä auttaa ymmärtämään, mihin panostaa ja milloin. Opit miten voi vahvistaa löydettävyyttä ilman mainosbudjettia – esimerkiksi hashtageilla, tunnisteilla ja sisällön jaksottamisella – ja milloin maksullinen mainonta tukee tavoitteita.
Verkostot ovat järjestöjen suurin hyödyntämätön voimavara. Opit, miten omat jäsenet, vapaaehtoiset ja yhteistyökumppanit voidaan aktivoida jakamaan sisältöjä, suosittelemaan toimintaa ja kasvattamaan näkyvyyttä ilman lisäkustannuksia.
Opitte kuinka somen kautta voidaan rakentaa yhdistyksen ja järjestön ympärille sitoutunut, osallistuva ja lojaali yhteisö.
Opitte tuottamaan kohderyhmäänne puhuttelevia postauksia ja mainoksia.
Saatte käyttöönne helppoja ja ajankäyttöä tehostavia somehallinnan työkaluja, jotka laskevat stressitasoja.
Saatte selkeät stepit johdonmukaiseen ja vaikuttavaan someviestintään.
Näkyvyys lisää uskottavuutta ja vaikuttavuutta.
Koulutus antoi meille juuri ne käytännön työkalut, joita tarvitsimme – ilman turhaa teoriaa.”
Tämä koulutus teki someviestinnästämme suunnitelmallisempaa ja tehokkaampaa. Nyt tiedämme, mitä tehdä ja miksi.”