Referenssi

Mikkelin Passarit

30 vuotta lentopalloa – digitaalinen juhlakokemus, joka kokoaa yhteisön yhteen.

Yhteenveto

Creative Codelle tarjoutui mahdollisuus ottaa koppia Lentopallojoukkue Mikkelin Passareiden 30-vuotis juhlatapahtuman kokonaisvaltaisesta tapahtumamarkkinoinnista ja visuaalisen identiteetin suunnittelusta. Tavoitteena oli rakentaa juhlatapahtumasta paitsi merkittävä seuran juhlavuoden kohokohta, myös moderni ja elämyksellinen urheilutapahtuma, joka vahvistaa lajin vetovoimaa ja seuran roolia Etelä-Savon alueella.

Vastasimme tapahtumaverkkosivujen luomisesta, markkinointikampanjan suunnittelusta ja toteutuksesta sekä sen monikanavaisesta jalkautuksesta: orgaaninen ja maksettu näkyvyys sosiaalisessa mediassa, uutiskirjeet, mediatiedotteet ja yhteistyöt paikallismedian kanssa tavoittivat laajan yleisön. Lisäksi toteutimme tapahtumapäivän valo- ja videodokumentoinnin – mukaan lukien nostovideot, jälkiviestintämateriaalit ja sosiaalisen median klipit, jotka jäivät elämään tapahtuman jälkeenkin.

Tuloksena tapahtuma, joka sai kiitosta ammattimaisesta ilmeestään ja elämyksellisestä toteutuksestaan, ja oli ehdolla Etelä-Savon urheilugaalassa 2024 vuoden sykähdyttävin urheilutapahtuma -kategoriassa.

Toimiala
Urheiluseura
Avainsanat
Web-suunnittelu
UI Suunnittelu
UX Suunnittelu
Webflow
Facebook
Instagram
LinkedIn
Tapahtumamarkkinointi
Sometuotanto
Medianäkyvyys
Meta

Brändäys

Juhlahuumaa tapahtuman brändi-ilmeeseen

Projekti käynnistyi brändistrategian määrittelystä, jonka pohjalta loimme juhlatapahtumalle oman visuaalisen ilmeen asiakkaan toiveita kuuntelemalla: juhlalogo, värimaailma, typografia ja visuaaliset sovellukset rakennettiin tukemaan Passareiden arvolähtöistä ja yhteisöllistä identiteettiä. Tapahtuman visuaalinen ilme lanseerattiin läpi eri kanavien ja se toimi linjakkaasti kaikissa materiaaleissa – sosiaalisen median sisällöistä Passarit-juhlamukeihin ja tapahtumainstallaatioihin.

Verkkosivut

Urheiluhuumaa huokuva verkkosivusto 30-vuotiaalle urheiluseuralle

Mikkelin Passarit tarvitsi juhlatapahtumalleen verkkosivuston, joka toimisi sekä tapahtuman tiedotuskanavana että seuran brändin jatkeena. Tavoitteena oli luoda alusta, joka esittelee tapahtumanohjelman, mahdollistaa lipunmyynnin ja tarjoaa tietoa tapahtumapaikasta. Lisäksi sivuston tuli heijastaa seuran arvoja ja historiaa, sekä houkutella uusia kävijöitä ja yhteistyökumppaneita.​

Tuloksena

Lopputuloksena syntyi verkkosivusto, joka palveli tapahtumantarpeita, ja vahvisti Mikkelin Passareiden digitaalista läsnäoloa ja brändiä. Lisäksi se vastasi kaikkiin asetettuihin tavoitteisiin:​ Selkeä navigaatio ja informatiivinen sisältö takaavat sujuvan käyttökokemuksen (UX) ja visuaalisesti yhtenäinen ilme yhdistää seuran brändin ja tapahtuman tunnelman (UI). Myös sivuston laitekohtaiseen toimivuuteen eli responsiivisuuteen kiinnitettiin huomiota. Sisällönhallintaa pohdittaessa päädyttiin Webflow-alustaan asiakasnäkökulmasta, sen nopean ja helpon sisällön päivittämisen helppouden vuoksi. Hakukoneoptimoinnilla varmistettiin sivuston löydettävyys.

Sosiaalinen media

Strateginen ja monikanavainen lähestymistapa kasvatti merkittävästi tavoittavuutta

Creative Code vastasi Mikkelin Passareiden 30-vuotisjuhlan sosiaalisen median markkinoinnista kokonaisvaltaisesti – strategiasta sisältöön. Rakensimme tapahtumalle kohdennetun somestrategian ja erillisen sisältösuunnitelman, joka hyödynsi seuran olemassa olevia Instagram- ja Facebook-tilejä tehokkaasti sekä orgaanisesti että maksetun mainonnan keinoin.

Sosiaalisen median sisältöjohtaminen toteutettiin tiiviissä yhteistyössä seuran viestinnän kanssa: Creative Code keskittyi tapahtumanbrändin näkyvyyteen ja markkinointiin, kun taas seura jatkoi päivittäistä sisällöntuotantoa. Näin varmistettiin kanavien monipuolinen, ajankohtainen ja taktinen käyttö. Sidosryhmien kanssa toteutettu rinnakkaisviestintä ja ristiinpostaukset kasvattivat tavoittavuutta entisestään.

Strateginen ja monikanavainen lähestymistapamme johti merkittävään tavoittavuuteen, bränditunnettuuden kasvuun ja yleisöaktiivisuudenlisääntymiseen. Yhteistyö Mikkelin Passareiden ja Stamenion kanssa loi vankanpohjan seuran tulevalle sosiaalisen median viestinnälle ja tapahtumamarkkinoinnin kehitykselle.

Kuva- ja videotuotanto

Tuloksena visuaalisesti eheä ja teknisesti korkealaatuinen kokonaisuus

Kuva- ja videotuotannossa tavoitteena oli luoda visuaalisesti laadukas, monikanavainen sisältöpaketti, joka dokumentoi tapahtuman vaikuttavuuden ja tunnelman – sekä toimii jatkossa seuran markkinoinnin ja brändityön voimavarana.

Tuotanto suunniteltiin monikameraperiaatteella. Hyödynsimme useita kuvauspisteitä ja -kulmia: staattiset jalustakamerat taltioivat yleisnäkymät ja tapahtuman rakenteen, kun taas käsivarakuvauksella ja liikkeellä olleilla kameroilla tallensimme reaktiot, yksityiskohdat ja elämyksellisyyden kentältä ja katsomosta. Näin varmistimme dynaamisen ja moniulotteisen lopputuloksen, joka elää tapahtuman rytmissä.

Medianäkyvyys

Medianäkyvyys, joka vahvisti tapahtuman vaikuttavuutta

Tapahtumaviestinnän tueksi tuotimme kohdennetun mediatiedotteen, jonka sisältö suunniteltiin uutiskynnyksen ylittäväksi ja alueellisen median kiinnostusta herättäväksi. Huolehdimme tiedotteen rakenteesta, journalistisesta sävystä sekä sen jakelusta paikallisille mediakontakteille.

Yhteistyön tuloksena juhlatapahtuma sai näkyvyyttä alueellisessa päämedialähteessä: Länsi-Savo julkaisi tapahtumasta uutisen printtilehdessä ja verkossa, mikä vahvisti tapahtuman tunnettuutta ja tuki Passareiden asemaa alueellisena urheilutoimijana.

Medianäkyvyys oli tärkeä osa tapahtuman monikanavaista vaikuttavuutta – ja lisäsi onnistuneesti tapahtumaviestinnän kattavuutta yleisöjen ja sidosryhmien keskuudessa.

Tapahtuma oli onnistunut ja hieno, hyvin järjestetty kokonaisuus. Hienot puitteet ja jännittävä tunnelma. Some oli hyvin toteutettu ja näkyvää, ammattimaisesti tuotettua. Samoin muu materiaali - se myös helpotti seuraa. Oli hyvä, että vastuuta oli jaettu eri tahoille. -- Tällaisissa tapahtumissa, jossa yhtenä osapuolena on vapaaehtoispohjalta toimiva ei tapahtuma-alan toimija, ei ole itsestäänselvyyksiä 🙂

Satu Pulkkinen
Toiminnanjohtaja
Mikkelin Passarit ry

Referenssin takana

Annette Liias

Social Media Designer
"Sydämellä mukana"

Anton Jussila

Photography and video production and editing
"Intohimona mediatekniikka"

Eemil Jussila

Web- & Graphic Designer
"Mainostoimistoalan yksisarvinen"

Teija Marie Jussila

Copywriter & Graphic Designer
"Kyky sanoittaa asiat houkuttelevasti ja ymmärrettävästi – ja laittaa AI töihin"

Referenssit